İSTANBUL / GAZİOSMANPAŞA - Mevlana Anadolu Lisesi

SAFRANBOLU VE AMASRA GEZİMİZ

14 Mayıs Cumartesi ve 15 Mayıs Pazar günlerinde Safranbolu ve Amasra'daydık. İlk durağımız olan Safranbolu 1994 yılında UNESCO'nun dünya kültürel mirası listesine alınmış eşsiz doğası, muhteşem  tarihi dokusu ve konuksever güzel insanlarıyla bizi kendisine hayran bıraktı.

Gezimizin ilk gününde tarihi Yörük Köyü'nü gezdik, Türkiye'de ilk Dünyada da sayılı olan yerden 80m yüksektlikteki kristal teras üzerinden Tokatlı  Kanyonunu seyrettik,  KaymakamlarEvi, Cinci Hanı ve Hamamı, İzzet Mehmet Paşa Camii, Köprülü Mehmet Paşa Camii´ni gezip, avlusundaki Güneş Saati hakkında bilgi aldık. Bu arada bol bol hediyelik eşya ve meşhur Safranbolu lokumlarından aldık.

Bu tarihi şehri ve konakları ardımızda bırakıp Pazar öğle saatlerinde Bartın üzerinden muhteşem yol manzaraları eşliğinde 1,5-2 saatlik otobüs yolculuğumuz sonunda Çeşmi-Cihan (Dünyanın Gözü) olarak nitelendirilen limanı ve balığıyla ünlü Karadeniz'in şirin beldesi Amasra'ya geçtik. Yediklerimiz bize kalsın, yemek sonrası müzeyi, Amasra Kalesini, surları, Oymacılar Çarşısı'nı ve limanı gezdikten sonra tekne turuna katıldık.

Ülkemizin bu cennet köşelerini ardımızda bırakırken aklımızda güzel anılar ve bol bol fotoğraflarla İstanbul'a  döndük.